تهیه کننده فیلم سینمایی «شب برهنه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما بر پایه پول، اقتصاد و سرمایه بنیان نهاده شده و قطعاً زمانی که یک اثر سینمایی اقتصاد سینما را با بحران روبرو می سازد همگان جلوی آن ایستادگی می کنند و نمی گذارند که به اقتصاد سینما آسیب وارد شود.
وی ادامه داد: این مسأله که بسیاری از سینماگران می گویند پخش کننده ها و توزیع کننده ها و یا سینماداران باندهای مافیایی را تشکیل داده اند تا به مقابله با برخی افراد که در دسته و باندهای شان جای ندارند برخیزند از اساس غلط است چرا که سینمادار دنبال اکران فیلمی است که مخاطب پسند باشد و بتواند هزینه هایش را از فروش فیلم درآورد و زندگی اش را بگذراند و اگر قرار باشد به نمایش فیلم های بی مخاطب مبادرت کند باید فاتحه زندگی اش را بخواند!
شایان فر سپس با بیان اینکه اغلب افرادی که دم از وجود باندهای مافیایی در سینما می زنند فیلم های تجربی تولید می کنند اظهار داشت: این دسته از افراد باید فیلم های شان را در سالن های مانند سینماتک موزه هنرهای معاصر نمایش دهند؛ در کشور فرانسه هم چنین امری وجود دارد و فیلم هایی که نمی توانند مورد توجه عامه مردم واقع شوند در سالن هایی نمایش داده می شوند که به این گونه فیلم ها اختصاص دارد و هیچ وقت سالن های سینمای مردمی را به این آثار اختصاص نمی دهند.
تهیه کننده فیلم سینمایی «مانی و ندا» تأکید کرد: یک فیلم سینمایی باید تمامی شاخصه های جذب مخاطب را داشته باشد و با داستان جذاب و ساختار قوی و بهره گیری از عوامل حرفه ای در صحنه و پشت صحنه بتواند مخاطب را ترغیب به حضور در سالن های سینما کند؛ ما باید بدانیم و آگاه باشیم که برای پایدار بودن سینما نیاز به حضور مخاطب داریم و اگر با اکران فیلم های ضد مخاطب کاری کنیم که مخاطب برای همیشه سینما را فراموش کند باید در سینما را تخته کرده و به فکر شغل دیگری باشیم.
وی در خاتمه این گفتگو افزود: معتقدم نهادهای دولتی متولی سینمای کشور بایستی ترتیبی دهند تا همه فیلمسازان اعم از فیلمسازان تجاری و فیلمسازان هنری و فرهنگی بتوانند جا برای کار داشته باشند و آثار هریک از آن ها به نحو احسن دیده شود تا دیگر شائبه حضور باندهای مافیایی در سینمای ایران به طور کلی از بین برود و همه اهالی سینما که دغدغه حضور در این عرصه را دارند بتوانند به راحتی در آن فعالیت کنند.
ارسال نظر